تاثیر تمرین بازخورد زیستی ضربان قلب همراه با آرامسازی بر عملکرد و رفتار خیرگی تیراندازان نیمه ماهر

علیرضا فارسی؛ محمدرضا محمودی؛ مریم کاویانی

دوره 14، شماره 2 ، شهریور 1401، ، صفحه 54-68

https://doi.org/10.22059/jsmdl.2022.338393.1640

چکیده
  مقدمه: کنترل داشتن بر عملکرد یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت در رشته تیراندازی است. تحقیقات نشان داده اند که هر چه فرد اطلاعات بیشتری از عملکرد بدن خود داشته باشد، قادر به کنترل بهتر آن خواهد بود. هدف این مطالعه تعیین تأثیر تمرین بازخورد زیستی ضربان قلب همراه با آرامسازی بر عملکرد و رفتار خیرگی تیراندازان بود.روش پژوهش: شانزده تیرانداز ...  بیشتر

ترس از حرکت و اضطراب ناشی از درد در ورزشکاران با سابقۀ آسیب عضلانی-اسکلتی

مریم کاویانی؛ فهیمه بدیعی؛ علی خطیبی؛ محسن دهقانی

دوره 13، شماره 3 ، آذر 1400، ، صفحه 313-331

https://doi.org/10.22059/jmlm.2021.325405.1585

چکیده
  آسیب‌های ورزشی، از تجربه‌های بسیار سخت و خطرناکی است که ورزشکاران در طول فعالیت ورزشی خود با آن روبه‌رو می‌شوند. حتی پس از بهبود، عوامل روان‌شناختی مثل ترس از حرکت و اضطراب  می‌توانند بر بازگشت  به ورزش تأثیر بگذارند. هدف پژوهش مقایسۀ ترس از حرکت یا آسیب مجدد و اضطراب ناشی از درد در ورزشکاران با و بدون سابقۀ آسیب‌دیدگی عضلانی ...  بیشتر

تأثیر توانمندسازی شناختی بر حافظۀ کاری و یادگیری مشاهده‌ای مهارت حرکتی در کودکان

مریم کاویانی؛ بهروز عبدلی؛ رضا ابراهیمی

دوره 12، شماره 2 ، شهریور 1399، ، صفحه 219-236

https://doi.org/10.22059/jmlm.2020.298811.1493

چکیده
  هدف کلی تحقیق بررسی تأثیر توانمندسازی شناختی بر حافظۀ کاری و یادگیری مشاهده‌ای مهارت پرتاب دارت کودکان بود. 40 دانش‌آموز 11-10 ساله به‌صورت در دسترس انتخاب شدند. در مرحلۀ اول توانمندسازی شناختی و در مرحلۀ دوم یادگیری مشاهده‌ای پرتاب دارت انجام گرفت. در مرحلۀ اول، ابتدا پیش‌آزمون شناختی گرفته شد، براساس سن و نمرات پیش‌آزمون افراد ...  بیشتر