تأثیر تمرین دوتایی بر یادگیری شنای کرال سینه

شهاب پروین پور؛ محمود شیخ؛ رسول حمایت طلب؛ فضل الله باقرزاده

دوره 9، شماره 1 ، خرداد 1396، ، صفحه 1-14

https://doi.org/10.22059/jmlm.2017.61944

چکیده
    روش تمرینی دوتایی روشی است که در آن افراد در گروه­های دو­نفری برای یادگیری مهارت­های حرکتی با هم مشارکت می­کنند و به‌نظر می‌رسد این روش با افزایش کارایی و اثربخشی شرایط تمرین ویژگی­های یک محیط بهینۀ آموزشی را داشته باشد. هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر تمرین دوتایی بر یادگیری شنای کرال سینه بود. به این منظور 20 کودک پسر 7 تا ...  بیشتر

تأثیر الگودهی خودکنترلی بر یادگیری یک تکلیف زمان‌بندی

اسماعیل نصیری؛ احمد فرخی؛ فضل الله باقرزاده

دوره 7، شماره 3 ، مهر 1394، ، صفحه 359-373

https://doi.org/10.22059/jmlm.2015.55918

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر الگودهی خودکنترلی (ارائة الگو به یادگیرنده در زمان­هایی که خودش درخواست کند)، بر یادگیری یک تکلیف زمان­بندی متوالی بود. در این آزمایش 24 آزمودنی راست­دست (12 پسر و 12 دختر 19 تا 20 ساله) داوطلبانه انتخاب و از لحاظ نوع الگودهی به دو گروه خودکنترلی و جفت­شده تقسیم شدند. تکلیف حرکت در مسیر از قبل مشخص­شده ...  بیشتر

تأثیر سطوح مختلف انگیختگی و شدت تمرین بر تصمیم گیری فوتبالیست های ماهر زن

فاطمه رضایی؛ مهدی شهبازی؛ فضل الله باقرزاده

دوره 5، 2 (12) ، مرداد 1392، ، صفحه 67-89

https://doi.org/10.22059/jmlm.2013.32148

چکیده
  عملکرد ماهرانه در فوتبال علاوه بر تکنیک­های درست، به تصمیم­گیری سریع و صحیح نیازمند است. این تصمیمات به طور معمول در شدت­های مختلف فعالیت و عملکرد اتخاذ می­شوند. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر سطوح مختلف شدت فعالیت و انگیختگی بر تصمیم­گیری (سرعت و دقت تصمیم­گیری) فوتبالیست­های زن ماهر است. 16 فوتبالیست ماهر زن شرکت­کننده ...  بیشتر