مقایسۀ رویکرد آموزش مبتنی بر بازی و رویکرد سنتی: بررسی میزان فعالیت بدنی، انگیزش خود-تعیین و لذت

برهان الدین قاری؛ حسن محمدزاده؛ جلال دهقانی زاده

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400، ، صفحه 109-127

https://doi.org/10.22059/jmlm.2021.313683.1546

چکیده
  مطالعۀ حاضر با هدف بررسی تأثیر دو رویکرد آموزشی مبتنی بر بازی و رویکرد آموزشی سنتی بر میزان فعالیت بدنی، انگیزش خود-تعیین و لذت از فعالیت بدنی دانشجویان شرکت‌کننده در کلاس‌های تربیت بدنی انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع نیمه‌تجربی بود. شرکت‌کنندگان شامل 30 دانشجوی مرد (میانگین سنی72/1 ± 67/20 سال) بودند که به‌صورت در دسترس انتخاب و به‌طور ...  بیشتر

بررسی ادراک ویژۀ عمل در شرایط تمرکز توجه درونی و بیرونی

برهان الدین قاری؛ حسن محمدزاده؛ جلال دهقانی زاده

دوره 9، شماره 1 ، خرداد 1396، ، صفحه 93-107

https://doi.org/10.22059/jmlm.2017.61949

چکیده
   هدف از تحقیق حاضر، بررسی ارتباط بین اجرا و ادراک اندازۀ هدف در شرایط کانون توجه بیرونی و درونی، همچنین بررسی ارتباط بین ادراک اولیۀ اندازۀ هدف و اجرا بود. 70 دانشجوی پسر (با میانگین سنی 6/1 21 سال) داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند. آنها به‌صورت تصادفی و براساس نوع دستورالعمل توجهی در دو گروه تمرکز توجه درونی و بیرونی قرار گرفتند. آزمودنی­ها ...  بیشتر