تأثیر تمرینات بازی‌محور بر رشد حرکتی کودکان دارای اضافه وزن با اختلال هماهنگی رشدی

مریم شجاع؛ سید محمد کاظم واعظ موسوی؛ عبدالله قاسمی

دوره 11، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 87-101

https://doi.org/10.22059/jmlm.2018.246808.1321

چکیده
  چکیده:هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر تمرینات بازی محور بر رشد حرکتی کودکان دارای اضافه وزن با اختلال هماهنگی رشدی بود. روش پژوهش حاضر نیمه‌تجربی و از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون است. 50 کودک 10-8 سال، دارای اضافه وزن و با اختلال هماهنگی رشدی انتخاب شدند و پس از انجام پیش‌آزمون به‌طور تصادفی در دو گروه آزمایش (n=30) و گروه کنترل (n=20) قرار گرفتند. ...  بیشتر

مقایسۀ الگوهای مشاهده‌ای در یادگیری تکالیف مختلف

مهتاب عربی؛ عبدالله قاسمی؛ سید محمد کاظم واعظ موسوی

دوره 9، شماره 3 ، آبان 1396، ، صفحه 457-475

https://doi.org/10.22059/jmlm.2017.220713.1186

چکیده
    هدف از تحقیق حاضر مقایسۀ الگوهای مشاهده‌ای در یادگیری تکلیف حرکتی دریافت توپ والیبال و تکلیف شناختی- حرکتی تردستی با سه توپ بود. آزمودنی‌ها 80 نفر از دانشجویان دختر 25-19 ساله بودند. در هر تکلیف 40 آزمودنی شرکت داشت. شرکت‌کننده‌ها به چهار گروه مشاهدۀ الگوی مبتدی، ماهر، ترکیبی و گروه فعالیت بدنی تقسیم شدند. همۀ گروه‌های مشاهده از ...  بیشتر

اثر مداخلۀ فراهم‌سازی حرکتی محیط بر رشد اجتماعی نوپایان

آسیه ذوقی؛ معصومه شجاعی؛ عبدالله قاسمی

دوره 8، شماره 1 ، فروردین 1395، ، صفحه 193-207

https://doi.org/10.22059/jmlm.2016.59268

چکیده
         رشد کودک بر مبنای ترکیبی از عوامل محیطی، ارگانیسمی، فیزیولوژیکی و ژنتیکی شکل می‌گیرد. تحقیقات اخیر در زمینۀ رشد کودک و نوزاد به طرز قانع‌کننده‌ای نشان می‎دهند که بهترین سطح رشد با یک محیط برانگیزاننده و حمایت زمینه‎ای قوی است که رخ می‎دهد. هدف کلی این تحقیق ارزیابی اثر مداخلۀ فراهم‌سازی محیط بر رشد اجتماعی ...  بیشتر