تأثیر خودگفتاری انگیزشی بر عملکرد هماهنگی دودستی دانشجویان

محمد باقر عالی؛ مهدی شهبازی؛ محمد صحبتیها

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400، ، صفحه 1-13

https://doi.org/10.22059/jmlm.2021.205846.1073

چکیده
  خودگفتاری، از عوامل روان‌شناختی مؤثر بر بهبود و موفقیت اجرای حرکتی فرد است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر خودگفتاری انگیزشی بر هماهنگی دودستی دانشجویان بود. به این منظور 24 دانشجوی رشتۀ تربیت بدنی (12 دختر و 12 پسر با میانگین سنی 62/22 سال و انحراف استاندارد 081/2) به‌صورت نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. آزمودنی‌ها پس از اجرای پیش‌آزمون ...  بیشتر