تمرین تحت فشار روانی و کانونی کردن توجه بر یادگیری ضربۀ بیلیارد

مهدیه قره لر؛ معصومه شجاعی؛ حسن محمدزاده

دوره 11، شماره 3 ، آذر 1398، ، صفحه 311-320

https://doi.org/10.22059/jmlm.2019.251111.1346

چکیده
  شرایط روانی بر کانون توجه اثر داشته و نقش تعدیل‌کننده‌ای در تأثیرات آن بر اجرا و یادگیری حرکتی دارد. بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر تمرین تحت فشار روانی و کانونی کردن توجه با دستورالعمل آموزشی بر یادگیری ضربۀ بیلیارد انجام گرفت. شرکت‌کننده‌ها 48 دانشجوی دختر داوطلب (23-19 سال) بودند که به‌صورت تصادفی انتخاب شدند و در چهار گروه ...  بیشتر