رشد و یادگیری حرکتی
تأثیر تهدید کلیشه‌ای و مفاهیم توانایی بر حافظه‌کاری و یادگیری دریبل فوتبال دانش‌آموزان دختر.

حسن محمدزاده؛ سارا سلطانی فر؛ زهرا افاضلی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22059/jsmdl.2025.387711.1818

چکیده
  مقدمه: هدف مطالعه حاضر بررسی تأثیر تهدید کلیشه‌ای جنسیتی و مفاهیم توانایی بر یادگیری حرکتی و حافظه‌کاری دختران نوجوان بود. روش پژوهش: نود دانش‌آموز دختر (میانگین سنی 2/14) به‌طور تصادفی به دو گروه اصلی تهدید کلیشه‌ای و کنترل تقسیم شدند که هر گروه نیز به‌طور تصادفی به دو زیرگروه توانایی ذاتی و توانایی اکتسابی تقسیم شدند. تکالیف تحقیق ...  بیشتر