تأثیر الگودهی خودکنترلی بر یادگیری یک تکلیف زمان‌بندی

اسماعیل نصیری؛ احمد فرخی؛ فضل الله باقرزاده

دوره 7، شماره 3 ، مهر 1394، ، صفحه 359-373

https://doi.org/10.22059/jmlm.2015.55918

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر الگودهی خودکنترلی (ارائة الگو به یادگیرنده در زمان­هایی که خودش درخواست کند)، بر یادگیری یک تکلیف زمان­بندی متوالی بود. در این آزمایش 24 آزمودنی راست­دست (12 پسر و 12 دختر 19 تا 20 ساله) داوطلبانه انتخاب و از لحاظ نوع الگودهی به دو گروه خودکنترلی و جفت­شده تقسیم شدند. تکلیف حرکت در مسیر از قبل مشخص­شده ...  بیشتر