آثار تغییرپذیری تمـرین و توجه در یادگیری مهارتی ورزشی

حمید صالحی؛ زهرا زمان پور بروجنی

دوره 9، شماره 2 ، شهریور 1396، ، صفحه 287-301

https://doi.org/10.22059/jmlm.2017.213654.1136

چکیده
    در این پژوهش آثار برنامه‌ریزی آرایـش‌ تمرین و کانون توجه بر یادگیری مهارتی ورزشی بررسی شد. 40 دانش‌آموز دختر دبیرستانی (میانگین سن=  88/0 ± 02/16 سال) در حالی مهارت پرتاب دارت را با آرایش مسدود یا تصادفی تمرین کردند که توجه آنان با استفاده از تکالیف دوگانه، به مهارت (امتیازهای دارت) یا به علامت نامربوط (اصوات ثانویه) هدایت شد. تحلیل ...  بیشتر