علی رضا فارسی؛ بهروز عبدلی؛ نرگس فعال؛ مریم کاویانی
دوره 3، شماره 2 ، آبان 1390، ، صفحه 29-43
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، مقایس? رشد مهارتهای حرکتی درشت در دو بخش جابهجایی و کنترل شیء کودکان پیش دبستانی در محیط غنی و محروم بود شرکتکنندگان در این تحقیق 39 کودک، با میانگین سنی 5 سال بودند. 19 کودک در محیط محروم (شیرخوارگاه آمنه) و بدون تجربیات حرکتی گسترده و 20 کودک از یکی از مراکز پیشدبستانی با تجارب حرکتی گسترده، انتخاب شدند. برای جمعآوری ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، مقایس? رشد مهارتهای حرکتی درشت در دو بخش جابهجایی و کنترل شیء کودکان پیش دبستانی در محیط غنی و محروم بود شرکتکنندگان در این تحقیق 39 کودک، با میانگین سنی 5 سال بودند. 19 کودک در محیط محروم (شیرخوارگاه آمنه) و بدون تجربیات حرکتی گسترده و 20 کودک از یکی از مراکز پیشدبستانی با تجارب حرکتی گسترده، انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از آزمون رشد حرکتی درشت اولریخ (2000) استفاده شد. دادهها با استفاده از آزمون t مستقل تجزیهوتحلیل شد. نتایج نشان داد که بین نمر? درصدی جابهجایی (001/0 = P)، نمر? درصدی کنترل شیء (004/0=P) و نمرههای بهر? رشد حرکتی (001/0 = P) در دو گروه غنی و محروم تفاوت معنیداری وجود دارد. همچنین کودکان دارای تجارب و آموزشهای حرکتی متنوع در مقایسه با کودکان محروم از چنین آموزشهایی، عملکرد کیفی بهتر و بیشتری در حرکات درشت داشتند