%0 Journal Article %T روایی و پایایی مجموعه آزمون‌های ارزیابی حرکت کودکان (M-ABC) در کودکان شش‌سالۀ شهر اصفهان %J نشریه رشد و یادگیری حرکتی ورزشی %I دانشگاه تهران %Z 2008-9333 %A بادامی, رخساره %A نزاکت الحسینی, مریم %A رجبی, فهیمه %A جعفری, منصوره %D 2015 %\ 04/21/2015 %V 7 %N 1 %P 105-122 %! روایی و پایایی مجموعه آزمون‌های ارزیابی حرکت کودکان (M-ABC) در کودکان شش‌سالۀ شهر اصفهان %K آزمون M-ABC %K پایایی %K روایی %K شش‌ساله %K مهارت‌های بنیادی %R 10.22059/jmlm.2015.54508 %X هدف از این تحقیق، تعیین روایی و پایایی آزمون  M-ABC برای کودکان شش‌سالۀ شهر اصفهان بود. بدین منظور 306 کودک در این تحقیق شرکت کردند. پایایی بین آزمونگرها با دو آزمونگر روی 50 کودک، پایایی آزمون – بازآزمون با فاصلۀ یک هفته بین دو آزمون و روی 30 کودک به‌دست آمد. از طریق تحلیل عامل اکتشافی و تأییدی، روایی سازه ارزیابی شد. پایایی بین ارزیاب‌ها با میانگین ضریب همبستگی درون‌طبقه‌ای 98/0، عالی بود. میانگین ضریب همبستگی درون‌طبقه‌ای برای آزمون – بازآزمون، 77/0 به‌دست آمد. در این جامعه، سه‌عاملی بودن ساختار آزمون، همچنین درستی تخصیص مهارت‌ها به عامل‌های چالاکی دستی، مهارت‌های توپی و تعادل تأیید شد. بر پایة یافته‌ها از آزمون  M-ABC می‌توان برای ارزیابی مهارت‌های بنیادی کودکان شش‌سالۀ شهر اصفهان استفاده کرد. %U https://jsmdl.ut.ac.ir/article_54508_04788c95b66fd1445f6038d578f15ab5.pdf