TY - JOUR ID - 66963 TI - طراحی و اثربخشی برنامه حرکت درمانی بر مشکلات خواندن در دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری JO - نشریه رشد و یادگیری حرکتی ورزشی JA - JSMDL LA - fa SN - 2008-9333 AU - ساداتی فیروزآبادی, سمیه AD - استادیار،دانشکده علوم تربیتی وروانشناسی ،دانشگاه شیراز،شیراز،ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 9 IS - 4 SP - 597 EP - 611 KW - حرکت KW - حرکت درمانی KW - مشکلات خواندن KW - ناتوانی یادگیری KW - دانش آموزان DO - 10.22059/jmlm.2017.211677.1123 N2 - هدف این پژوهش طراحی و اثربخشی برنامه حرکت درمانی بر مشکلات خواندن در دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری می‌باشد. هدف این پژوهش طراحی و اثربخشی برنامه حرکت درمانی بر مشکلات خواندن در دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری می‌باشد. این پژوهش یک تحقیق آزمایشی با طرح پیش آزمون -پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری مطالعه حاضر شامل کلیه دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری مراجعه کننده به مراکز مشکلات یادگیری شهر شیراز در سال تحصیلی 93-94 می‌باشند. بدین منظور تعداد 30 نفر از این دانش‌آموزان با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. همه آزمودنی‌ها قبل و پس از مداخله درمانی با آزمون خواندن شفیعی و همکاران مورد ارزیابی قرار گرفتند دانش‌آموزان در طی طی 14جلسه و هر جلسه 45 دقیقه برنامه حرکت درمانی را دریافت کردند. نتایج با استفاده از تحلیل واریانس با اندازه‌گیری مکرر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های پژوهش حاکی از آن بود که برنامه حرکت درمانی منجر به بهبود مشکلات خواندن در دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری شده است. UR - https://jsmdl.ut.ac.ir/article_66963.html L1 - https://jsmdl.ut.ac.ir/article_66963_bb3cb78b50103f5f5b6b00ec1a901301.pdf ER -