دانشگاه تهراننشریه رشد و یادگیری حرکتی ورزشی2008-933313320211122The Advantages of PETTLEP Imagery in Bilateral Transfer Handball Shooting Skills for Studentsبهرهمندی دانشجویان از تصویرسازی پتلپ در انتقال دوطرفۀ مهارت شوت هندبال2392548394410.22059/jmlm.2021.214592.1141FAنصیبهحاتمیکارشناس ارشد یادگیری و کنترل حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانشهزادطهماسبی بروجنیدانشیار گروه رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران0000-0002-0875-3993مهدیشهبازیدانشیار گروه رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانJournal Article20160825Nowadays, universities are known as the main context of thinkingNowadays, universities are known as the main context of thinking and contemplation and students have an essential role in the development of the society.Therefore,factors affecting educational and research performance are of great importance .The aim of the present study was to investigate the effect of PETTLEPimagery on bilateral transfer of handball skill.The Sample included B.Sc students in physical education at the University of Tehran,24 of which participated in this research voluntarily. After taking part in the pretest, the participants were randomly divided into2groups of imagery with dominant hand and non-dominant hand.Then PETTLEP imagery was applied on both groups for12 sessions.A posttest similar to the pretest was done after the last session.This was followed by aretention test after 24 hours and then a transfer test in the form of handball tripleshootafter30minutes.After ensuring the consistency of variances by Leven test and normality of the data by Shapiro-Wilk test,a multivariate analysis of variance(MANOVA)and an analysis of variance with repeated measures with a significant level of α=.05 were used.The results showed that intervention of PETTLEP imagery had a significant effect on skill transfer through the entire process(P≥.05).Thus,PETTLEP imagery causes the occurrence of bilateral transfer. Therefore, PEETLEP mental imagery is recommended to be used for the improvement of people's skill when employing bilateral transfer. Therefore, PEETLEP mental imagery is recommended to be used for the improvement of people's skill when employing bilateral transfer. Therefore, PEETLEP mental imagery is recommended to be used for the improvement of people's skill when employing bilateral transfer.تحقیق حاضر، با هدف بررسی تصویرسازی پتلپ بر انتقال دوطرفۀ مهارت هندبال انجام گرفت. جامعة آماری شامل تمامی دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه تهران بود که 24 نفر از آنها داوطلبانه در این تحقیق مشارکت داشتند. آزمودنیها پس از شرکت در پیشآزمون بهطور تصادفی به دو گروه تصویرسازی با دست برتر و غیربرتر تقسیم شدند. سپس مداخلة تصویرسازی پتلپ با دست برتر و غیربرتر به مدت 12 جلسه اعمال شد. پس از آخرین جلسه، پسآزمون مشابه با پیشآزمون و 24 ساعت بعد آزمون یادداری انجام گرفت و پس از 30 دقیقه، آزمون انتقال بهصورت مهارت شوت سه گام هندبال انجام گرفت. پس از اطمینان از همسانی واریانسها با آمارة لون و نرمال بودن دادهها با آزمون شاپیروویلک، از آزمون تحلیل واریانس چندمتغیری و تحلیل واریانس با اندازههای تکراری در سطح 05/0α= استفاده شد. نتایج نشان داد که مداخلة تصویرسازی پتلپ تأثیر معناداری بر انتقال مهارت در هر دو عضو برتر و غیربرتر دارد و انتقال دوطرفه در تمام مراحل این پژوهش صورت گرفته است (05/0≥P). بنابراین، میتوان گفت که تصویرسازی پتلپ سبب وقوع پدیدۀ انتقال دوطرفه میشود و پیشنهاد میشود افراد هنگام بهکارگیری انتقال دوطرفه از تصویرسازی ذهنی پتلپ برای بهبود مهارت خود استفاده کنند.دانشگاه تهراننشریه رشد و یادگیری حرکتی ورزشی2008-933313320211122The Effect of Two Types of Ebbinghaus Visual Illusion on Learning a Motor Skill in Children with Autism Spectrum Disorderتأثیر دو نوع خطای بینایی ابینگهاوس بر یادگیری یک مهارت حرکتی در کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم2552738382610.22059/jmlm.2021.326760.1592FAمحمد حسینزمانیدانشجوی دکتری یادگیری حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانحمیدرضاطاهری تربتیاستاد رفتار حرکتی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران0000-0002-0878-604Xعلیرضاصابری کاخکیدانشیار رفتار حرکتی ، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران0000-0002-3066-4858مجیدقشونیاستادیار گروه مهندسی پزشکی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی ، مشهد، ایرانJournal Article20210706The purpose of this study was to investigate the effect of visual illusion on the learning of throwing skills in autism children. The research method was semi-experimental with repeated design and retention test. The statistical sample of this study was 33 children of 10 years old who were selected available and were divided into three groups randomly: larger circle perceptions, smaller circle perceptions and control group. The tool used in this study was the Ebbinghaus illusion displayed on the ground and the beanbags for throwing from down to shoulder to goal. At first, the participants performed ten trials at the pre-test phase. Then, in the acquisition phase, 20 blocks completed 10 trials. 48 hours after the last session of the acquisition, a retention test was performed in 10 trials of the participant. To analyze the data, mixed analysis of variance analysis with repeated measures, one way analysis of variance and Tukey's follow-up were used. The results of this study showed that there was a significant difference between the groups both in the acquisition phase and in the retention phase between the groups, which this difference was in favor of the larger circle's perception group. Overall, the results of this study showed that a simple perceptual manipulation can increase motor learning in children with autism. Therefore, it is suggested to educators and sports practitioners to use this variable to improve their performance and improve their training sessions.<span lang="FA" style="font-size: 9.5pt; line-height: 90%; font-family: 'B Nazanin';">هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر خطای بینایی بر یادگیری یک مهارت حرکتی پرتابی در کودکان مبتلا به اوتیسم بود. روش تحقیق از نوع نیمهتجربی با طرح سنجش مکرر و آزمون یادداری بود. نمونۀ آماری تحقیق 33 نفر از کودکان 10 سالۀ مبتلا به اوتیسم بودند که بهصورت در دسترس انتخاب و بهصورت تصادفی به سه گروه ادراک دایره بزرگتر، ادراک دایره کوچکتر و گروه کنترل تقسیم شدند. ابزار مورد استفاده در خطای ابینگهاوس نمایش دادهشده روی زمین و کیسۀ لوبیا برای پرتاب از پایین شانه به سمت هدف بود. روش اجرا بدینصورت بود که ابتدا شرکتکنندگان 10 کوشش را در مرحلۀ پیشآزمون اجرا کردند. سپس در مرحلۀ اکتساب 20 بلوک 10 کوششی را اجرا کردند. 48 ساعت پس از آخرین جلسۀ اکتساب آزمون یادداری در 10 کوشش از آزمودنیها گرفته شد. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها، از آزمون تحلیل واریانس مرکب با اندازهگیری تکراری، تحلیل واریانس یکراهه بههمراه تعقیبی توکی استفاده شد. نتایج نشان داد که هم در مرحلۀ اکتساب و هم در مرحلۀ یادداری بین گروهها تفاوت معناداری مشاهده شد که این تفاوت به نفع گروه ادراک دایره بزرگتر بود. در کل، نتایج این تحقیق نشان داد که دستکاری سادۀ ادراکی میتواند یادگیری حرکتی را در کودکان مبتلا به اوتیسم افزایش دهد. بنابراین، به مربیان و معلمان ورزشی پیشنهاد میشود که از این متغیر بهمنظور بهبود عملکردها و بهبود جلسات تمرینی استفاده کنند.</span>دانشگاه تهراننشریه رشد و یادگیری حرکتی ورزشی2008-933313320211122The Effect of Skill Level Matching in Cooperative Dyadic Interaction on Learning of Forehand Table Tennis Skills in Adolescent Girlsتأثیر همتاسازی مهارتی در تعامل دوتایی مشارکتی بر یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میز دختران نوجوان2752918381910.22059/jmlm.2021.327012.1594FAالههسیاوشیدانشجوی دکتری رفتار حرکتی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایرانعلیحیرانیدانشیاررفتار حرکتی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه،ایران0000-0001-6011-2264احسانزارعیاندانشیاررفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران0000-0002-5072-5697Journal Article20210711The aim of this study was to investigate The effect of skill level matching in cooperative dyadic interaction on learning of forehand table tennis skills in adolescent girls. Participants were selected convenience sampling form from 24 junior high school girls in Nahavand city and were randomly divided into two groups of Novice-Novice and Novice-Expert. Both groups performed five sessions of participatory dyad training with their respective arrangement (novice- novice, novice- expert) that each session consisted of 20 sets of 3-minute with a 1-minute rest time between sets. Using table tennis forehand shot accuracy test, the motor performance was measured in the pre-test, post-test, retention and transfer stages (Merely forehand performance with increasing throwing speed of ball thrower). The results showed that both Novice-Novice and Novice-Expert groups showed significant progress learning of forehand table tennis skills; Also, the Novice-Expert performed better in the post-test, retention and transfer stages than the Novice-Novice group. Therefore, Novice-Expert arrangement than Novice-Novice during participatory dyad training facilitates learning forehand table tennis skill.It revealed that novice-expert arrangement is more efficient in comparison to novice-novice arrangement as the former enjoys the benefits of using the optimal observational pattern (seeing a expert person), and offeres various challenges and strategies for the novice partner as a result of exercising with an expert partner. To conclude, novice-expert dyad practice promotes the speed of learning among table tennis learners.پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر همتاسازی سطح مهارت در تمرین تعاملی دوتایی مشارکتی بر یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میز دختران نوجوان بود. در یک روش نیمهتجربی 24 دختر (14-16 سال)، بهصورت نمونۀ در دسترس از دبیرستانهای دخترانۀ شهر نهاوند انتخاب و به دو گروه مبتدی- مبتدی و مبتدی- ماهر تقسیم شدند. هر دو گروه به مدت 5 جلسه تمرینات دونفره را با آرایش مهارتی مربوط به خود (مبتدی- مبتدی، مبتدی- ماهر) انجام دادند، که هر جلسه شامل 20 ست 3 دقیقهای با زمان استراحت 1 دقیقهای بین ستها بود. با استفاده از آزمون دقت ضربۀ فورهند تنیس روی میز، اجرا در مراحل پیشآزمون، پسآزمون، یادداری و انتقال سنجیده شد. برای بررسی توزیع طبیعی دادهها از آزمون شاپیرو-ویلک استفاده شد. سپس آزمون آنالیز واریانس مرکب و آزمون تعقیبی مناسببرای تحلیل دادهها بهکار رفت. نتایج نشان داد هر دو گروه مبتدی- مبتدی و مبتدی- ماهر پیشرفت معناداری در یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میز نشان دادند (5/0 < p) . همچنین گروه مبتدی- ماهر در مراحل اکتساب، یادداری و انتقال نسبت به گروه مبتدی- مبتدی عملکرد بهتری داشت (5/0 < p). یافتههای فعلی نشان میدهد که ترتیب مبتدی-ماهر برای یادگیری مهارت تنیس روی میز در حین آموزش دونفره بهتر بود، زیرا آنها از مشاهدۀ مدل بهینه و سایر چالشها و راهبردهای مرتبط در طول تمرین سود میبرند.دانشگاه تهراننشریه رشد و یادگیری حرکتی ورزشی2008-933313320211122The Effect of TGFU, SE ,Combination (TGFU+SE) and Linear Training on Children's Creativity in Futsalتأثیر روشهای آموزشی بازی برای درک، آموزش ورزش، ترکیبی (بازی برای درک+ آموزش بازی) و خطی بر خلاقیت کودکان در فوتسال2933118434410.22059/jmlm.2021.327830.1598FAمریمداودیدانشجوی دکتری، گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی تهران، ایرانرسولیاعلیاستادیار، گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه خوارزمی تهران، ایران0000-0002-8159-4570فرهادقدیریاستادیار، گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه خوارزمی تهران، ایرانعباسبهراماستاد، گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه خوارزمی تهران، ایرانJournal Article20210726Finding the best teaching method is an issue that has attracted the attention of many researchers, researchers in behavioral sciences and sports today.. In order to discuss this, the aim of this study was to investigate the effect of TGFU, combination, and SE on individual and team creativity in comparison with the traditional method in futsal games. The statistical population of this study was all children aged 9-12 years in Ahvaz (M age= 10.74 and SD= 1.42). The interventions were designed for futsal skills, so four groups of Participants (20 people in each group) practiced SE, TGFU, combination and linear methods. The test of team and individual creativity was performed using film analysis. Exercises were presented for two months in 16 sessions, one and a half hours each. The results showed that for individual creativity in the post-test, differences between groups were not significant for inappropriate actions but significant for appropriate actions. Also for creative and original actions as well as team creativity TGFU, combination, SE and linear groups had the most progress, respectively. In all variables, the difference between TGFU and linear (p <0.05) and combination and linear (p <0.05) was significant. The results of this study showed the effectiveness of the TFGU and combined methods compared to the linear method, which can be used in schools and kindergartens..یافتن بهترین شیوۀ آموزشی مسئلهای است که امروزه توجه بسیاری از محققان، پژوهشگران علوم رفتاری و ورزش را به خود جلب کرده است. در راستای این بحث هدف این تحقیق بررسی تأثیر بازیهای ترکیبی، آموزش بازی برای درک و آموزش ورزش بر خلاقیت فردی و تیمی در مقایسه با روش خطی در بازیهای فوتسال است. جامعۀ آماری تحقیق همۀ کودکان 9-12 سال شهر اهواز بودند (میانگین سن 74/10 سال و انحراف استاندارد=42/1). مداخلات برای مهارتهای فوتسال طراحی شده بود، ازاینرو چهار گروه مشارکتکنندگان (20 نفر در هر گروه) به روش آموزش بازی برای درک، آموزش ورزش، ترکیبی و خطی تمرین کردند. خلاقیت تیمی و فردی با استفاده از تحلیل فیلم ارزیابی شد. تمرینات به مدت دو ماه طی 16 جلسه و هر جلسه یکونیم ساعت ارائه شد. نتایج نشان داد در خلاقیت فردی در پسآزمون اختلاف بین گروهها برای اعمال نامناسب معنادار نیست، ولی برای اعمال مناسب معنادار است. همچنین برای اعمال خلاق و اصیل و همچنین خلاقیت تیمی گروه آموزش بازی برای درک، ترکیبی، آموزش ورزش و خطی بهترتیب بیشترین پیشرفت را داشتند. در همۀ متغیرها اختلاف بین آموزش بازی برای درک و خطی (05/0>P) و ترکیبی و خطی (05/0>P) معنادار بود. نتایج این تحقیق مؤثر بودن روش آموزش بازی برای درک و ترکیبی نسبت به روش خطی را نمایان کرده است که میتواند در مدارس و مهدکودکها کاربرد داشته باشد.دانشگاه تهراننشریه رشد و یادگیری حرکتی ورزشی2008-933313320211122The Fear of Movement and Anxiety Caused by Pain in Athletes with and without Musculoskeletal Injuryترس از حرکت و اضطراب ناشی از درد در ورزشکاران با سابقۀ آسیب عضلانی-اسکلتی3133318441310.22059/jmlm.2021.325405.1585FAمریمکاویانیاستادیار، دانشکدۀ علوم ورزشی و تندرستی ، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران0000-0002-1922-6611فهیمهبدیعیکارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی، دانشکدۀ علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه شهید بهشتی- تهران، ایرانعلیخطیبیپژوهشگر پسادکتری، مرکز توانبخشی درد ستون فقرات، دانشکدۀ ورزش، علوم ورزشی و توانبخشی، کالج علوم محیطی و زندگی، دانشگاه بیرمینگام، بیرمینگام، انگلستانمحسندهقانیدانشیار، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانJournal Article20210825The aim of the present study was to compare pain related cognitions and selective attention to painful stimuli in athletes with and without a history of skeletal muscle injury.The present study was an applied and quasi-experimental research.<br /><br />The population under study included 60 professional and semi-professional male athletes in different fields of sport, 30 of whom had a history of musculoskeletal injury who had been in the field for at least two months. Sports were far, far away. The sampling method was accessible and purposeful. The instruments used in this study were questionnaires of fear of movement, earache and pain anxiety. Selective attention to painful stimuli was measured using the spot exploration test designed and constructed for the present study. The data were analyzed using independent t-test.<br /><br />The results showed that there was a significant difference between two groups of athletes with and without a history of injury. Also in other cognitive indices, fear of movement, consciousness, and ear-to-ear pain and anxiety-related anxiety scores were higher than those without a history of injury. <br /><br />Athletes are subject to many injuries due to the nature of the exercise. It is important to pay attention to identify the important cognitive factors involved in the perception of post-traumatic pain and the existence of appropriate rehabilitation programs and therapies to improve the mental and post-traumatic mental involvement of athletes along with attention to physiological factors and physical recovery.آسیبهای ورزشی، از تجربههای بسیار سخت و خطرناکی است که ورزشکاران در طول فعالیت ورزشی خود با آن روبهرو میشوند. حتی پس از بهبود، عوامل روانشناختی مثل ترس از حرکت و اضطراب میتوانند بر بازگشت به ورزش تأثیر بگذارند. هدف پژوهش مقایسۀ ترس از حرکت یا آسیب مجدد و اضطراب ناشی از درد در ورزشکاران با و بدون سابقۀ آسیبدیدگی عضلانی اسکلتی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به لحاظ روش پژوهش علّی-مقایسهای بود. در این تحقیق 60 ورزشکار مرد حرفهای و نیمهحرفهای رشتههای مختلف ورزشی کشور شرکت داشتند که 30 نفر از آنها سابقۀ آسیبدیدگی عضلانی-اسکلتی داشتند و حداقل دو ماه از حضور در میادین و فعالیت ورزشی دور بودند. نمونهگیری بهصورت در دسترس و هدفمند بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها از پرسشنامههای ترس از حرکت و اضطراب ناشی از درد استفاده شد. دادهها با آزمون تی مستقل تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین دو گروه ورزشکاران با و بدون سابقۀ آسیبدیدگی تفاوت معناداری وجود دارد (05/0≥p). بدینمعنی که ترس از آسیب مجدد و اضطراب ناشی از درد گروه با سابقۀ آسیبدیدگی نمرات بالاتری نسبت به گروه بدون سابقۀ آسیب کسب کردند. بنابراین شناسایی عوامل شناختی مهم درگیر در ادراک درد و وجود برنامههای توانبخشی برای بهبود روانی و درگیری ذهنی پس از آسیبدیدگی ورزشکاران حائز اهمیت است.دانشگاه تهراننشریه رشد و یادگیری حرکتی ورزشی2008-933313320211122Effects of Local Indigenous Games on Cognitive Function, Physical Literacy and Academic Achievement Among Children 8 to 12 Years Oldمقایسۀ اثر بازیهای بومی محلی و حیاط پویا بر کارکرد شناختی، سواد بدنی و پیشرفت تحصیلی کودکان 8 تا 12 ساله3333548466910.22059/jmlm.2021.327002.1593FAمحمدحسینمنظری توکلیدانشجوی دکتری گروه رفتار حرکتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایرانمعصومهشجاعیدانشیار گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایرانکیوانملا نوروزیاستادیار گروه تربیت بدنی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران0000-0003-1374-460XJournal Article20210711The aim of this study was to investigate the effect of local indigenous games on cognitive function, physical literacy, and academic achievement of children 8 to 12 years old. The participants were 60 male elementary school students with an average age of 10.32. The research was conducted in four phases, include Pre-test,, Training phase in local indigenous games and dynamic courtyard,, Posttest, and Follow-up. The local indigenous games training consisted of twelve traditional-indigenous games that relied highly on physical activity and interpersonal interactions skills. In addition, the control group performed dynamic courtyard training that included some predetermined activity in school. The descriptive statistics and statistical procedures of Mixed ANOVA 2*3 and Bonferroni post-hoc were utilized to analyze data. Results were indicated that the amount of cognitive function for the local indigenous games group was higher than the control group. In addition, the physical literacy of the local indigenous games group was increased more than the control group. Moreover, academic achievement points for the local indigenous games group and the control group in the pre-test to post-test were enhanced, but this increase was higher in the local indigenous games group. The results of this study, were suggested that local indigenous games as a better model compared to the dynamic courtyard model for improving cognitive function, physical literacy, and academic achievement among children 8 to 12 years old.هدف پژوهش حاضر مقایسۀ اثر بازیهای بومی محلی و حیاط پویا بر کارکرد شناختی، سواد بدنی و پیشرفت تحصیلی کودکان 8 تا 12 ساله بود. آزمودنیها 60 دانشآموز دبستانی پسر با میانگین و انحراف معیار سنی 43/2 ± 32/10 سال بودند. اجرای این پژوهش شامل چهار مرحلة پیشآزمون و تمرینات به دو شیوۀ بازیهای بومی-محلی و حیاط پویا، پسآزمون و آزمون پیگیری بود. متغیرهای وابسته شامل کارکرد شناختی، سواد بدنی و پیشرفت تحصیلی بود که بهترتیب از ابزارهای تکلیف معکوس، سواد بدنی کانادا، پرسشنامۀ خودکارامدی تحصیلی برای ارزیابی آنها استفاده شد. بازیهای بومی-محلی شامل آموزش براساس دوازده بازی بومی-محلی بود که بیشتر بر حرکت و تعامل بین فردی تکیه داشتند. علاوهبر این، گروه کنترل تمرینات حیاط پویا را که شامل برخی از حرکات از پیش تعیینشده بود، انجام دادند. پس از اطمینان از توزیع طبیعی دادهها، توسط آزمون شاپیرو-ویلک، از آمار توصیفی و روشهای آماری آزمون تحلیل واریانس مرکب 3*2 و آزمون تعقیبی بنفرونی استفاده شد. نتایج نشان داد مقادیر کارکرد شناختی برای گروه تمرینات بازیهای بومی محلی به نسبت گروه کنترل بیشتر بود (001/0; P=49/14F=). در ضمن سواد بدنی گروه بازیهای بومی محلی افزایش بیشتری نسبت به گروه کنترل داشت (001/0; P=53/70F=). علاوهبر این، امتیازات پیشرفت تحصیلی برای گروه بازیهای بومی محلی و کنترل در مرحلة پسآزمون به نسبت پیشآزمون افزایش یافته بود (01/0; P=44/34F=)، اما این افزایش در گروه بازیهای بومی محلی بیشتر بود (03/0; P=17/2t=). نتایج پژوهش حاضر، بازیهای بومی محلی را بهعنوان مدلی بهتر در مقایسه با مدل حیاط پویا، برای بهبود کارکرد شناختی، سواد بدنی و پیشرفت تحصیلی کودکان، پیشنهاد میکند.