1. عبدالشاهی، مریم و همکاران. (1385). "اثر تداخل زمینهای در یادگیری مهارتها با برنامهی حرکتی تعمیم یافته یکسان و متفاوت". فصلنامه المپیک. سال چهاردهم. شماره1(33 پیاپی). صص: 17-7.
2. فارسی، علیرضا، فولادیان، جواد، سهرابی، مهدی. (1387) . "مقایسه اثر ترتیب ارائه تمرین جسمانی و تمرین ذهنی با آرایش قالبی و تصادفی بر عملکرد و یادگیری تکنیکهای منتخب فوتبال (1390)". پژوهش در علوم ورزشی، 6(23)، صص : 32-23.
3. فولادیان، جواد، نمازیزاده، مهدی، شیخ، محمود، باقرزاده، فضل الله. (1385). "اثر تداخل زمینه ای(آرایش تمرین) بر یادگیری و انتقال برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتردر تکالیف تعقیبی". نشریه پژوهش در علوم ورزشی، شماره دوازدهم صص: 153-135.
4. لطفی، غلامرضا و همکاران. (1385). "اثر تداخل زمینه ای بر اجرا و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال". نشریه علوم حرکتی و ورزش. سال چهاردهم. شماره 7. صص: 76-63.
5. مگیل، ریچارد ای. (1380). "یادگیری حرکتی مفاهیم و کاربردها". ترجمه واعظ موسوی، محمد کاظم. شجاعی، معصومه. انتشارات حنانه. صص: 296-269.
6. Batting, W. F., (1966). "Facilitaion and interference". In E.A. Bildeau (Ed), Acquisition of skill: PP:215 - 244.
7. Bortoli, L., & et al. (1992). "Effects of contexual interference on learning technical sport skills". Perceptual and motor skills, 75, PP:552-562.
8.Boyce, B.A., & Del Rey, P (1990)."Designing applied research in a naturalistic settingusing a contextual interference paradigm". Journal of Human Movement Studies, 18, PP:189-200
9. Brady, Frank. (1998). "A Theoretical and Empirical Review of the Contextual Interference Effect and the Learning of Motor Skills".QUEST, 50, PP:266-293.
10. Chein-Ho (Jonice) Lin. (2007). "Effect of task practice order on motor skill learning in adult with Parkinson Disease: A pilot study". Physical therapy, Volume 87, Number 9:87: PP: 1120-1131.
11.CHU-MIN LIAO, RICHARD S.W. MASTERS (2001). "Analogy learning: A means to implicit motor learning". Journal of Sports Sciences, 19, PP:307- 319.
12. Dick, Malcolm. B (2000). "Contextual interference and motor skill learning in Alzheimer's".Disease. Aging, Neurophysiology a cognition, Vol: 1, P: 273.
13. French, K. E. et al. (1990). "Effects of contexual interfrence on retention of three vollyball skills". Perceptual and motor skills, 71, PP: 227-245.
14. Goode, S., & Magill, R.A (1986)."Contextual interference effects in learning badmintonserves". Research Quarterly for Exercise and Sport, 57, PP:308-314.
15. Lee, T. D., Swinnen, S. P., & Serrien, D. J. (1994). "Cognitive effort and motor learning". Quest, 46, PP:328-344.
16. Magill, R.A., & Hall, K.G. (1990)." A review of the contextual interference effects in motor skill acquisition". Human Movement Science, 9, PP:241-289.
17. Schmidt, Richard A. & Lee, Timothy D. (1999). "Motor Control and Learning". Fifth Edition. Pub. Human Kinetics.PP:456-484.
18. Seemlier. D, Holowchak. M,(1997). "Wining table tennis, skills, drill, and strategies". Human kinetics.PP:5-48.
19. Sekiya, H., Magill, R.A., & Anderson, D.I (1996)."The contextual interference effect in parameter modifications of the same generalized motor programs". Research Quarterly forExercise and Sport, 67, PP: 59-68.
20. Shea.C.H (2001)."Consistent and variable practice conditions: effects on relative and absolute timing". Journal of motor behavior. 33 (2), PP: 139-152.
21. Sherwood, D.E (1996)."The benefits of random variable practice for spatial accuracy anderror detection in a rapid aiming task". Research Quarterly for Exercise and Sport, 67, PP:35-43.-Shanon.
22. Simon, D., & Bjork, R. (2002)." Models of performance in learning multisegment movement task: consequences for acquisition, retention, and judgments of learning". Exp psychology applied, 8(4), PP: 222-232.
23. Tapper,(2003). ITTF level 1 coaching manual.
24. Vera J.G, Alvarez J.C, Medina MM. (2008). "Effects of different practice conditions on acquisition, retention, and transfer of soccer skills by 9-year-old schoolchildren". Percept Mot Skills; 106(2): PP: 447-460.
25. Young Hwang, & et al. (2004). "Experiencing greater contexual interfrence during practice impacts movement kinematics of Golf putt". Doctroal dissertation , Texas A & M University.P:5.
26. Zetou, Eleni, Giazitzi, Katerina , Mihalopoulou, Maria. (2007). "Contextual interference effects in learning basic volleyball skills". Department of Physical Education and Sport Science, Democritus University of Thrace, Greece. Percept Mot skills, 104(3 pt 1): PP: 995-1004.