1. رهبانفرد، حسن. (1377). "تأثیر برنامۀ حرکتی ویژه بر تواناییهای ادراکی حرکتی دانشآموزان پسر عقبماندۀ ذهنی آموزشپذیر 10-13سالۀ تهران". پایاننامۀ کارشناسیارشد، تهران، دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه تهران، ص: 30-57.
2. فدائی اردستانی، مهری. (1388). "تأثیر یک برنامۀ حرکتی منتخب بر رشد مهارتهای حرکتی پایۀ دختران کمتوان ذهنی آموزشپذیر 7 تا 10 ساله". پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، ص: 68-42.
3. فراست، دیوید. (1376). "روانشناسی ورزش". ترجمة عیدی علیجانی و مهوش نوربخش، تهران، انتشارات علامه طباطبایی،ص: 50-30.
4. کاتلین ام. هیوود. (1385). "رشد و تکامل حرکتی در طول عمر". ترجمة مهدی نمازیزاده و محمدعلی اصلانخانی، چاپ هفتم، تهران، انتشارات سمت، ص: 420-360.
5. گالاهو،دی. ازمون،جی. (1383). "درک رشد حرکتی در دوران کودکی، نوجوانی و بزرگسالی". ترجمۀ عباس بهرام و محسن شفیعزاده ،تهران، نشر بامداد کتاب، ص: 80-60.
6. لحمی ر. (1390). "تأثیر برنامۀ حرکتی اسپارک بر مهارتهای حرکتی پایه و رفتارهای قالبی کودکان 7 تا 13 سالۀ اُتیسم با عملکرد بالا". پایاننامۀ کارشناسیارشد رفتار حرکتی، دانشگاه شهید بهشتی، ص: 110-89.
7. محرمی نصرآبادی، اکبر. (1391). "تأثیر یک دوره برنامۀ حرکتی منتخب بر رشد مهارتهای حرکتی کودکان کمتوان ذهنی".پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، ص: 100-70.
8. Curtin C, Anderson SE, Must A, Bandini L .(2010). "The prevalence of obesity in children with autism: a secondary data analysis using nationally representative data from the National Survey of Children's Health". Journal of BMC pediatrics, 10(1), PP:11-15
10. Kravitz L .(2007). "The 25 most significant health benefits of physical activity & exercise". IDEA Fitness Journal, 4(9), PP: 54-63.
11. MacDonald M, Esposito P Ulrich D. (2011). "The physical activity patterns of children with autism". BMC research notes, 4(1), PP: 422-425.
12. Müller J, Christov F, Schreiber C, Hess J, Hager A. (2009).
"Exercise capacity, quality of life, and daily activity in the long-term follow-up of patients with univentricular heart and total cavopulmonary". Eur Heart J, 30(23), PP: 2915-20.
13 .Obrusnikova I, Cavalier AR .(2011). "Perceived barriers and facilitators of participation in after-school physical activity by children with autism spectrum disorders". Journal of Developmental and Physical Disabilities, 23(3), PP:195-211.
14. Obrusnikova I, Miccinello DL. (2012). "Parent perceptions of factors influencing after-school physical activity of children with autism spectrum disorders". Adapted physical activity quarterly: APAQ, 29(1),PP:63-67
15. Pan CY .(2008). "Objectively measured physical activity between children with autism spectrum disorders and children without disabilities during inclusive recess settings in Taiwan". Journal of autism and developmental disorders ,38(7), PP: 1292-301.
16. Pan CY, Tsai CL, Chu CH, Hsieh KW .(2011). "Physical activity and self-determined motivation of adolescents with and without autism spectrum disorders in inclusive physical education". Research in Autism Spectrum Disorders, 5(2), PP: 733-41.94.
17. Pan CY, Tsai CL, Hsieh KW, Chu CH, Li YL, Huang ST .(2011). "Accelerometer-determined physical activity among elementary school-aged children with autism spectrum disorders in Taiwan". Research in Autism Spectrum Disorders, 5(3):1042-52.
18. Pitetti K, Rimmer J, Fernhall B .(1993). "Physical fitness and adults with mental retardation. An overview of current research and future directions". Sports medicine (Auckland, NZ), 16(1), PP:23-25.
19. Pitetti KH, Rendoff AD, Grover T, Beets MW. (2007). "The efficacy of a 9-month treadmill walking program on the exercise capacity and weight reduction for adolescents with severe autism". Journal of autism and developmental disorders, 37(6),PP:997-1006.
20.Sandt DDR, Frey GC .(2005). "Comparison of physical activity levels between children with and without autistic spectrum disorders". Adapted Physical Activity Quarterly,22, PP: 146-159.
24. World Health Organization .(2010). "Global recommendations on physical activity for health". www.who.int/dietphysicalactivity/factsheet_recommendations/en,PP:1-18.
25. Xiong N, Ji C, Li Y, He Z, Bo H, Zhao Y. (2009). "The physical status of children with autism in China". Research in developmental disabilities, 30(1), PP: 70-76.