. بهرامی، فاطمه.، موحدی، احمدرضا.، مرندی، محمد.، و عابدی، احمد. (1391). «تأثیر تمرین دو تکنیک کاراته بر کاهش رفتارهای قالبی سه پسر در خود فرورفتۀ نهایی، پژوهش مورد منفرد». نشریۀ رشد و یادگیری حرکتی، 10، ص 122-97.
2. حمایتطلب، رسول.، افشاری، جواد.، نیکروان، احمد.، و بلوچی، رامین. (1389). «تأثیر شاخص تودۀ بدن بر مهارتهای حرکتی پایه در کودکان پسر 8-7 سالۀ شهر همدان». نشریۀ رشد و یادگیری حرکتی، 4، ص 89-75.
3. دهقان، فائزه.، بهنیا، فاطمه.، امیری، نسرین.، پیشیاره، ابراهیم.، و صفرخانی ، مریم. (1389). «بررسی تأثیر استفاده از تمرینات ادراکی حرکتی بر اختلالات رفتاری کودکان پنج تا هشت سالهی مبتلا به اختلال کمبود توجه - بیشفعالی». تازههای علوم شناختی، (3) 12، ص 96-82.
4. شفیعی، بیژن.، عطایی، الهه.، و صفری، مهری. (1388). اختلال نقص توجه همراه با پرفعالیتی. اصفهان، انتشارات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ص 8-7.
5. شهائیان، آمنه.، شهیم، سیما.، بشاش، لعیا.، یوسفی، فریده. (1386). « هنجاریابی، تحلیل عاملی و پایایی فرم کوتاه ویژة والدین مقیاس درجهبندی کانرز برای کودکان 6 تا 11 ساله در شهر شیراز». مطالعات روانشناختی، (3) 3، ص 120-97.
6. کوثری، سعید.، کیهانی، فاطمه.، حمایتطلب، رسول.، و عربعامری، الهه. (1390). «بررسی تأثیر یک برنامۀ فعالیت بدنی منتخب بر رشد مهارتهای حرکتی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیشفعالی (ADHD) و کودکان اوتیسم (HFA)». نشریۀ رشد و یادگیری حرکتی، 10، ص 60-45.
7. کورتز، لیزا. ای. (1389). مراقبت از کودکان خام حرکت (راهبردهایی برای کودکان دارای نگرانیهای رشدی حرکتی). ترجمۀ محمدعلی اصلانخانی، محمد صحبتیها و محمدرضا شفیعی، تهران، انتشارات علم و حرکت، ص 95-94.
8. Anderson, K., & Behm, D. (2005). »The impact of instability resistance training on balance and stability«. Journal of Sport Medicine, 35(1), 43-53.
9. Anderson, K., & Behm, D. (2004). »Maintenance of EMG activity and Loss of force output with instability«. Journal of strength Conditioning Research, 18(3), 637-640.
10. Banaschewsk, T., Besmens, F., Zieger, H., & Rothenberger, A. (2001). »Evaluation of sensorimotor training in children with ADHD«. Perceptual and Motor Skills, 92(1), 137-149.
11. Behm, D., Anderson, D., & Curnew, R. (2002). »Muscle force and activation under stable and unstable conditions«. Journal of Strength Conditioning Research, 16(3), 416-422.
12. Bruininks, R.H. (1978). Bruininks-Oseretsky test of motor proficiency. Circle Pines, MN, American Guidance Service. PP: 34-40.
13. Carriere, B. (1999). »The Swiss Ball : An effective tool in physiotherapy for patients, families and physiotherapists«. Physiotherapy, 85(10), 552-561
14. Carriere, B. (1998). The Swiss ball: Theory, basic exercise and clinical application. Berlin, Springer – Vertag. PP: 1-6.
15. Cosio – Lima, M.L., Reynolds, L.K., Winter, C., Paolone, V., & jones, T.M. (2003). »Effect of physioball and conventional floor exercise on esrly phase adaptations in back and abdominal core stability andbalabce in women«. Journal of strength and conditioning research, 17(4), 721-723.
16. Fedew, L.A., & Erwin, H.E. (2011). »Stability Balls and Students With Attention and HyperactivityConcerns: Implications for On-Task and In-Seat Behavior«. American Journal of Occupational Therapy, 65(4), 393–399.
17. Feng, L., Cheng, J., & Wang, Y.F. (2007). »Motor coordination function of attention deficit hyperactivitydisorder (review)«. Journal of peking university (Health science), 39(3), 333-336.
18. Gorla, J.I., e Silva, A.D.A.C., Costa, L. T., & de Araujo, P.F. (2010). »Performance of balance beam task of KTK by people with intellectual disability«. J of Artigo, pp: 101-111.
19. Harvey, W.J., & Reid, G. (1997). »Motor Performance of Children With Attention-Deficit Hyperactivity Disorder: A Preliminary Investigation«. Adapted Physical Activity Quarterly, 14(3), 189-202.
20. Harvey, W.J., Reid, G., Grizenco, N., Mbekou, V., Ter-estepanian, M., & Joober, R. (2007). »Fundamental Movement Skills and Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder: PeerComparisons and Stimulant Effects«. Journal of abnormal child psychology, 35(5), 871-882.
21. Heitkamp, H.C., Horstmann, T., Mayer, F., Weller, J., & Dickhuth, H.H. (2001). » Gain in strength and muscular balance after balance training«. International Journal of Sports Medicine, 22(4), 285-290.
22. Jakubek, M.D. (2007). »Stability Balls: Reviewing the Literature Regarding Their Use and Effectiveness«. Strength and conditioning journal, 29(5), 58-63
23. Karthikbabu, S., Nayak, a., Vijayakumar, K., Misri, ZK., Suresh, BV., Ganesan, S., & Jashua, M.A. (2011).»Comparison of physio ball and plinth trunk exercises regimens on trunk control and functional balance in patients with acute stroke: a pilot randomized controlled trial«. Clinical Rehabilitation, 25(8), 709-719.
24. Kibele, A., & Behm, D.G. (2009). »Seven weeks of instability and traditional resistance training effects on strength, balance and functional performance«. The Journal of Strength & Conditioning Research, 23(9), 2443-2450.
25. Kubilay, N.S., Yildirim, Y., Bilge, K.A.R.A., & Akdur, H.H. (2011). »Effect of balance training and posture exercises on functional level in mental retardation«. Fizyotoraphi Rehabilitasyon, 22(2), 55-64.
26. Lephart, S.M., Pincivero, D.M., Giraldo, J.L., & Fu, F.U. (1997). »The role of proprioception in the managementand rehabilation of athletic injuries«. American journal of sports medicine, 25(1), 130-137.
27. Myers, J.B., & Lephart, S.M. (2000). »The role of the sensorimotor system in the athletic shoulder«. Journal of athletic training, 35(3), 351-363.
28. Pate, R.R. (1988). »The evolving definition of physical fitness«. Quest, 40(3), 174-179.
29. Pate, R.R. (1983). »A new definition of youth fitness«. Phys Sports Med, 11(4), 77-83.
30. Pettitt, R.W., & Bryson, E.R. (2002). »Training for women's basketball: a biomechanical emphasis for preventing anterior cruciate ligament injury«. Strength & Conditioning Journal, 24(5), 20-29.
31. Piek, J.P., & Dyck, M.J. (2004). »Sensory-motor deficits in children with developmental coordination disorder, attention deficit hyperactivity disorder and autistic disorder«. Human movement science, 23(3), 475-488.
32. Schilling, D.L., Washington, K., Billingsley, F.F., & Deitz, J. (2003). »Classroom seating for children with attention deficit hyperactivity disorder: Therapy balls versus chairs«. American Journal of Occupational Therapy, 57(5), 534–541.
33. Sekendiz, B., Cug, M., & Korkusuz, F. (2010). »Effects of Swiss-ball core strength training on strength, endurance, flexibility, and balance in sedentary women«. Journal of Strength & Conditioning Research, 24(11), 3032-3040.
34. Spiers, S. (2010). Comparison of the effects of aquatic and land-based balance training programs on the proprioception of college-aged recreational athletes. A Thesis for MSEd., Baylor University. PP: 8.
35. Stilger, V., & Meador, R. (1999). »Strength exercises: An upper-body proprioceptive neuromuscular facilitation rebounding exercise«. Strength & Conditioning Journal, 21(6), 29-31.
36. Verret, c., Guay, M.C., Berthiaume, C., Gardiner, P., & Beliveau, L. (2012(. »A physical activity program improves behavior and cognitive functions in children with ADHD an exploratory study«. Journal of attention disorder, 16(1),71-80.
37. Wang, J.H.T. (2004). »A study on gross motor skills of preschool children«. Journal of research in childhood education, 19(1), 32-43.
38. Willardson, J. (2004). »The effectiveness of resistance exercise performed on unstable equipment«. Journal of strength condirioning, 26(5), 70-74.
39. Wu, W.L., Wang, C.C., Chen, C.H., Lai, C.L., Yang, P.C., & Guo, L.Y. (2012). » Influence of TherapyBall Seats on AttentionalAbility in Children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder«. Journal of physical therapy science, 24(11), 1-7.
40. Yaggie, J.A., & Campbell, B.M. (2006). »Effects of balance training on selected skills«. The Journal of Strength & Conditioning Research, 20(2), 422-428.
41. Yochman, A., Ornoy, A., & Parush, S. (2006). »Perceptuomotor functioning in preschool children withsymptoms of attention deficit hyperactivity disorder«. Perceptual and Motor Skills, 102(1), 175-186.
42. Zagar, R., & Bowers, N.D. (1983). »The effect of time of day on problem solving and classroom behavior«. Psychology in the Schools, 20(3), 337-345.