1. آزادی، مهران (1387). "پیشرفت تحصیلی و روشهای تدریس در دانشجویان با سبکهای شناختی مستقل/وابسته به زمینه"، فصلنامۀ روانشناسان ایرانی، سال پنجم، (18): 126-119.
2. باوم گارتنر، تدای، جکسون، آندرس (1380). "سنجش و اندازهگیری در تربیت بدنی"، ترجمۀ حسین سپاسی، پریوش نوربخش، ج دوم، تهران، سمت، ص 21.
3. بهرامی، علیرضا؛ قطبی ورزنه، احمد و ضرغامی، مهدی (1391). "مقایسۀ منطق فازی و کلاسیک در آزمون سبکهای شناختی: مطالعۀ موردی در محیطهای باز و بسته"، نشریۀ روانشناسی ورزشی و رفتار حرکتی، (5): 396-383.
4. تاناکا، کازو (1388)، "مقدمهای بر منطق فازی برای کاربردهای عملی"، ترجمۀ علی وحیدیان کامیاد، حامد رضا طارقیان، چ چهارم، مشهد، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد، ص 33.
5. صفریپور، فرهاد (1380). "بررسی تعامل جنسیت و سبکهای شناختی (وابسته به زمینه و نابسته به زمینه) در پیشرفت تحصیلی در دو درس ریاضی و علوم اجتماعی در بین تعدادی از دانشآموزان سوم راهنمایی شهر شیراز"، پایاننامۀ کارشناسیارشد دانشگاه شیراز، ص 1.
6. غفارزاده آهنگر، سودابه؛ شفیعنیا، پروانه؛ شتاب بوشهری، سیده ناهید و قطبی ورزنه، احمد (1390). "مقایسۀ زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در سبکهای شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه"، اولین همایش ملی استعدادیابی ورزشی، تهران، کمیتۀ ملی المپیک: 35-34.
7. قطبی ورزنه، احمد؛ صائمی، اسماعیل؛ ضرغامی، مهدی و قمری، امین (1390). "ارزیابی دقت در محیطهای باز و بسته: رویکرد سبکهای شناختی"، دومین همایش ملی تخصصی رفتارحرکتی و روانشناسی ورزش، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد: 44-42.
8. موسوی، زهره (1377). "استقلال- وابستگی میدان ادراکی در ورزشکاران ماهر و نیمهماهر در مقایسه با افراد عادی"، پایاننامۀ کارشناسیارشد (چاپ نشده)، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان، ص 1.
9. Barrell GV, Trippe HR. 1975. "Field dependence and physical ability". Perceptual and Motor Skills, (41): 216-218.
10. Bosachi, S, Innerd, W, Towson, S. (1997). "Field independence dependence and self-esteem in preadolescents: Does gender make a difference? " Journal of youth and adolescence, (26): 691-703.
11. Cano, JE, Marquez, S. (1995). "Field dependence-independence of male and female Spanish athletes. " Perceptual & Motor Skills, (80): 1155-1161.
12. Chmielewski, T.L. Dansereau, D.F. Moreland, J.L. (1998). "Using Common region I Node-Link Displays: The role for field dependence/independence".The Journal of Experimental Education, (66): 197–207.
13. Chu, Y.D. (1988). "Experimental studies of field dependence in athletes". In S. J. Xie & H. C. Zhang (Eds), Cognitive styles: Experimental studies of a personality dimension, Beijing, China: Beijing Normal University Press, pp:190-205.
14. Dubois, D, Prade, H. (1980). "Fuzzy Sets and Systems: Theory and Applications". Academic Press, New York.
15. Frank, B.D. (1984). "Effect of field independence–dependence and study technique on learning from lecturers". American Educational Research Journal, (21): 669–678.
16. Frank, B.M, Keene, D. (1994). "The effect of learners’ field independence, cognitive strategy instruction, and inherent word-list organization on free-recall memory and strategy use". Journal of Experimental Education, (62): 14–25.
17. Guillot, A, Collet, C. (2004). "Field dependence-independence in complex motor skills". Perceptual and Motor Skills, (98): 575-583.
18. Kane, J.E. (1972). "Personality, body concept and performance". In J. E. Kane (Ed.), Psychological aspects of physical education and sport. London: Western Printing Services, pp: 91-127.
19. Liu, W.H, Chepyator-Thomson. J.R. (2008). "Associations among field dependence-independence, sports participation, and physical activity level among school children". Journal of Sport Behavior, (31): 130-146.
20. Liu, W.H, Chepyator-Thomson, J.R. (2009). "Fieldependence-independence and physical activity engagement among middle school students". Journal of Physical Education and sport Pedagogy, (14):125-136.
21. Liu, W.H. (2003). "Field dependence-independence and sports with a preponderance of closed or open skill". Journal of Sport Behavior, (26): 285-297.
22. McLeod, B. (1985). "Field dependence as a factor in sports with preponderance of open or closed skills". Perceptual and Motor Skills, (60): 369-370.
23. Meek, F, Skubic, V. (1971). "Spatial perception of highly skilled and poorly skilled Females". Perceptual and Motor Skills, (33): 1309-1310.
24. Palladino, P, Poli, P, Masi, G, Marcheschi, M. (1997). "Impulsive reflective cognitive style and emotion in adolescence". Perceptual and Motor Skills, (84): 47-57.
25. Prochaska, J, Sallis, J, Griffith, B, Douglas, J. (2002). "Physical activity levels of Barbadian youth and comparison to a US sample". Int J Behav Med; 9: PP:360–72.
26. Robotham, D. (1995). "Self directed the ultimate learning style". Journal of European Instructional, (19): 3-7.
27. Witkin, H.A, Oltman, P, Raskin, E, Karp, S. (1971). "A manual for the embedded figures test". Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press, p: 9.
28. Whiting, H. T. A. (1973). "The body-concept". In H. T. A. Whiting & K. Hardman (Eds), Personality and performance in physical education and sport. London: Kimpton, pp: 43-75.
29. Witkin, H.A, & Goodenough, D.R, (1981). "Cognitive styles: Essence and origins: Field dependence and field independence". New York: International Universities Press, p:25.
30. Yan, J.H. (2010). "Cognitive styles affect choice response time and accuracy". Personality and Individual Difference, (48): 747-751.