1. اشمیت، ریچارد ای. یادگیری و اجرا از اصول تا تمرین، ترجمۀ مهدی نمازیزاده، و محمدکاظم واعظ موسوی (1382).چ پنجم، تهران: سمت. ص 427-417.
2. انصاری، محمدجواد (1387). اثربخشی تلفیقی راهبردهای خودتنظیمی و باورهای انگیزشی در افزایش انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی دانشآموزان پسر سال اول دبیرستان شهرستان خنداب، پایاننامۀ کارشناسیارشد، اراک، دانشگاه آزاد اراک.
3. بیابانگرد، اسماعیل (1380). روشهای افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان، چ ششم، تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان، ص 142-137.
4. حسینی، لیلی؛ شجاعی، معصومه؛ اصلانخانی، محمدعلی (1392). «اثر خودتنظیمی و فاصله کانونی توجه بیرونی بر یادگیری سرویس بدمینتون در دختران جوان»، نشریۀ پژوهش در رفتار حرکتی دانشگاه الزهرا، (1)، ص 10 -1.
5. ذکایی، رضا (1378) . بررسی رابطۀ خودپنداره و سبکهای اسناد با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان پسر سال سوم رشتۀ علوم تجربی در دبیرستانهای دولتی شهر تهران، پایاننامۀ کارشناسیارشد، تهران: دانشگاه تربیت معلم تهران.
6. رهاوی، رزا؛ اصلانخانی، محمدعلی؛ عبدلی، بهروز؛ وهابزاده، عبدالوهاب (1388). «تأثیر آرایش تمرین، شیوههای تمرینی خودتنظیم و غیر خودتنظیم بر یادگیری تکالیف ردیابی ساده و پیچیده»، مجلۀ رشد و یادگیری حرکتی، (2)1، ص 85-65.
7. رهاوی، زرا؛ شجاعی، معصومه؛ استیری، زهرا؛ نقی زاده، حسن (1392). اثر دو نوع تداخل قبل از اجرا و تداخل حین اجرا بر یادگیری برنامۀ حرکتی تعمیمیافته و پارامتر مهارتهای پایۀ بسکتبال»، مجلۀ رشد و یادگیری حرکتی، (1) 12، ص 124-107.
8. سالاریفر، محمدحسین؛ مظاهری، محمدعلی (1389). «رابطۀ فراشناخت و استعاره با خودتنظیمی»، مجلۀ تازههای علوم شناختی، (4)12، ص 68-60.
9. شمس، امیر؛ عبدلی، بهروز؛ شمسیپور، پروانه (1392).«مقایسۀ تأثیر رویکردهای یادگیری مشارکتی، رقابتی، انفرادی بر عوامل منتخب آمادگی جسمانی و حرکتی دانشآموزان: نقش واسطهگری،کمالگرایی و عزت نفس»، نشریۀ رفتار حرکتی، 12(5)،ص 67-47.
10. طالبزاده نوبریان، محسن؛ ابوالقاسمی، محمود؛ عشوری نژاد، فاطمه؛ موسوی، سید حسین (1390). «بررسی روابط ساختاری خودپنداره، یادگیری خودتنظیمی و موفقیت تحصیلی دانشجویان»، فصلنامۀ روشها و مدلهای روانشناختی، (1) 4، ص 72-59.
11. عاصمیان، فهیمه (1381). بررسی رابطۀ سبکهای شناختی با مؤلفههای یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سال دوم متوسطۀ دبیرستانهای شهرستان تبریز در سال تحصیلی 84-83، پایاننامۀ کارشناسیارشد، تبریز: دانشگاه تبریز.
12. عسگری، محمد؛ میرمهدی، رضا؛ مظلومی، اکرم (1390). «تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان دختر سال سوم راهنمایی اراک»، فصلنامۀ روانشناسی تربیتی، (7)21، ص 44-23.
13. قربانی مرزونی، معصومه؛ بهرام، عباس (1388). «ارتباط بین خودپندارۀ بدنی با عملکرد ورزشی دانشجویان دختر در المپیاد ورزشی»، پژوهشنامۀ مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، (5)10، ص 20-13.
14. کجباف، محمدباقر (1381). بررسی رابطۀ باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانهای شهر اصفهان،پایاننامۀ کارشناسیارشد، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
15. گالاهو، دیویدال؛ ازمون، جان سی (1390). درک رشد حرکتی در دوران مختلف زندگی، ترجمۀ رسول حمایتطلب؛ احمدرضا موحدی، علیرضا فارسی و جواد فولادیان، چ اول، تهران: نشر علم و حرکت، ص 740-520.
16. ماکسول، مالتز (1376). روانشناسی خودپنداری، ترجمۀ احمد تقیپور، تهران: انتشارات بنیاد، ص 276-20.
17. محمودی، زهرا (1380). بررسی رابطۀ خودپنداره، یادگیری خودتنظیم و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایۀ دوم راهنمایی شهرستان شهریار در سال تحصیلی 76- 1375، پایاننامۀ کارشناسیارشد، تهران: دانشگاه تربیت معلم تهران.
18. مردعلی، لیلا؛ کوشکی، شیرین (1387). «رابطۀ خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی»، فصلنامۀ اندیشه و رفتار، (2)7، ص 78- 69.
19-Andrieux M ‚ Danna J, Thon B. Self-Control of task difficulty during training enhances motor learning of a complex coincidence-anticipation task. Res Q Exercise Sport.2012; 83(1):35-27.
20- Annesi J J. Relations of physical self-concept and self-efficacy with frequency of voluntary physical activity in preadolescents .J psychosom Res.2006 Oct;61 (4):520-515.
21- Boekaerts M. Bringing about change in the classroom: Strengths and
weaknesses of the self-regulated. J Learn Instr.2002 Dec;12(6)604-589.
22- Bund A. Self controlled learning of the forehand topspin stroke in table tenis. Human Movement Sci.2004;47:236-215.
23- Bund A ‚ Wiemeyer, J. Self-controlled learning of a complex motor skill: Effects of the learners’ preferences on performance and self-efficacy. Institute of Sport Science, Darmstadt University of Technology .2004: 27
24- Chih A. The effect of the use of self-regulated learning strategies on college student performance and satisfaction in physical Education. Australian Catholic University Australia.2006; 147-1.
25- Duckworth A L‚Grant H‚Loew B‚Oettingen G‚Gollwitzer P M.Self-regulation strategies and improve self-dicipline in adolescents:benefits of mental contrasting and implementation intentions.Educ Psychol.2011;31(1):17-26.
26- Guadagnoli M A‚ Lee T D. Challenge Point a frame work for conceptualizing the effect of various practice conditions in motor learning. J Motor Behav.2004;36(2):224-212.
27- Hansfor CL. The relationships between self-concept, perceived locus of control, self-regulated learning and academic achievement in college students. IL:Texas Tech University;1995.p.234-228.
28- Keetch KM, Lee T. The effects of self-regulated and experimental imposed practice schedules on motor learning for tasks of varying difficulty. Res Q Exercise Sport.2007; 78(5):486-476.
29-Konstantions V‚Thomas H‚Thomas S.Routine integration strategies and their effects on volleyball serve performance and players movement mental representation.J Appl Sport Psychol.2011;23:209-222.
30-Magno C. Assessing academic self-regulated learning among filipiono college students.J Edu Psychol.2010;5:61-76.
31-Mayorga D‚Jesus V‚Cocca.Relationship between physical self-concept and health-related physical fitness in Spanish schoolchildren.Behav Sci.2012;69:659-68.
32- Metcalf J.Metacognitive judgments and control of study.Curr Dir Psychol Sci.2009;18(3):15.
33- Pintrich P R.Aconceptual framework for assessing motivation and self-regulation in college students. Educ Psychol Rev .2004;16(4):385-497.
34- Salokun S O. Positive change in self-concept as a Function of improved performance in sport. Percept Motor Skill.1994;78: 759-754.
35- Shepperd B A. Motor learning and performance. Champaign.IL: Human Kinetics books;1991.p.101-77.
36- Sink CA ‚ Barnet J E Hixon J E. Self-regulated learning and achievement by middle school children. Psychol Rep.1991;69 (3):1020-979.
37- Wu W‚ Magill R A. “Allowing learners to choose: self-regulated
practice schedules for learning multiple movement patterns”. J Sport Exercise Psy.2005; 27: s161.
38- Wu W, Magill, R A .To dictate or not :The exploration of a self regulated practice schedule. J Sport Exercise Psychol.2004 Jun; 26: S202.
39- Zimmerman B J. Attaining self-regulation : A social cognitive perspective. Handbook of self-regulation.CA:Academic Press;2000. P. 35-13.
40--Zimmerman B J. A social cognitive view of self-regulated academic learning. J Educ Psychol.1989 sep; 81 (3): 339-329.
41- Zimmerman B J‚ Cleary T. Motives to self-regulate learning. Handbook of motivation at school. Routledge:2009. p. 264-247.