افروز، غلامعلی. (1383)." مقدمهایبرروانشناسیوتوانبخشیکودکانمبتلابهسندرمداون". تهران انتشارات دانشگاه تهران. ص: 131.
2. افروز، غلامعلی، امرایی، کورش،تقیزاده، محمداحسان و یزدانی ورزنه، محمدجواد. (1388). "اثربخشی تمرینات جسمانی بر کاهش پرخاشگری دانشآموزان آهستهگام" .نشریۀ رشد و یادگیری حرکتی – ورزشی، شمارۀ 3، صص: 49-37.
3. امیر تاش، علیمحمد، سبحانینژاد، مهدی و عابدی، احمد.(1385). " مقایسه رشداجتماعی دانشآموزان پسر ورزشکار و غیرورزشکار دورۀ راهنمایی تحصیلی ". فصلنامۀ المپیک، سال چهاردهم، 2(34)، صص: 58-54.
4. انجمن روانپزشکی آمریکا.(1381). "راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی". ترجمۀ: محمدرضا نیکخو وهامایاک آوادیسیا نس . تهران: انتشارات سخن، ص 101.
5. باقری، مرتضی، شهسواری، آذر.(1387) ."تأثیرفعالیتهایجسمانیویژهدرسازگاریاجتماعی،عملکردادراکی – حرکتیدانشآموزکم توانذهنی". مجلة تعلیم و تربیت استثنایی، 80، صص: 9- 3.
6. جلیلوند، مریم و غباری بناب، باقر.(1383). "تأثیر هنر نمایشی بر رشد اجتماعی کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر". پژوهش در حیطۀ کودکان استثنایی، 4(1)، صص: 14-11.
7. رافعی، طلعت، متقی مقدم، حسن و تفضلی، عبدالحسین.(1381). "بررسیتأثیرحرکتهایریتمیکبر رشدادراکی – حرکتیوسازگاریاجتماعیعقب ماندگانذهنی" . خلاصه مقالات دومین کنگرة سراسری درمانهای غیردارویی در روانپزشکی، تهران: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی ایران، ص 44.
8. ریچارد جی، شیولسون(1386). "استدلال آماری در علوم رفتاری". جلد دوم، ترجمۀ علیرضا کیامنش، تهران: جهاد دانشگاهی - واحد علامه طباطبایی، صص: 141-137.
9. سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه.( 1381). "روش تحقیق در علوم رفتاری". تهران: انتشارات آگاه. صص: 201-198.
10. سیف نراقی، مریم و نادری، عزت اله(1387)." روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی". تهران: انتشارات ارسباران. صص:75-74.
11. شفیع آبادی عبدالله( 1366). "مبانی روانشناسی رشد". تهران: انتشارات شرکت سهامی چهر. صص: 114 -112.
12. فرامرزی، سالار. افروز، غلامعلی و ملک پور، مختار.(1387). "تأثیر مداخلات بهنگام روانشناختی و آموزشی خانوادهمحور بر رفتار سازشی فرزندان با نشانگان داون". پژوهش در حیطۀ کودکان استثنایی، 8 (3)، صص:270-250.
13. فرخی، احمد و سیدزاده، سادات.(1383)." بررسی ارتباط بین رشد حرکتی و رشد اجتماعی در دانشآموزان دختر ورزشکار و غیرورزشکار سوم راهنمایی منطقۀ 6 تهران". نشریۀ علوم حرکتی و ورزش،1(1)، صص: 96 -83.
14. قنبری هاشمآبادی، بهرامعلی و سعادت، معصومه (1389)." بررسی تأثیر حرکات ریتمیک یوگا بر تعاملات اجتماعی کودکان کمتوان ذهنی(پسر) مقطع ابتدایی شهر سنگان – خواف." مجلۀ مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد. 11(1)، صص: 188-171.
15. لاریجانی، زرینالسادات و رزاقی، نرگس (1387). "بررسی کاربرد هنرهای نمایشی در رشد اجتماعی دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر". پژوهش در حیطۀ کودکان استثنایی، 6(1)، صص: 52-43.
16. مددی زواره، سارا، کامکار، منوچهر و گلپرور، محسن (1386). "تأثیر بازی بر عزت نفس دانشآموزان (6تا11 ساله) نابینای آموزشگاه ابابصیر اصفهان". دانش و پژوهش در روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان، 33، صص: 14-1.
17. مهجور، سیامک(1383). "روانشناسی بازی". شیراز: نشر سامان، صص: 69-66.
18. میلانیفر، بهروز (1384). "روان شناسی کودکان و نوجوانان استثنایی". تهران: نشر قومس. صص: 30 - 29.
19. واحدی، شهرام و فتحی آذر، اسکندر (1385). "آموزش کفایت اجتماعی در کاهش پرخاشگری پسران پیشدبستانی". فصلنامۀ بهداشت روانی، 8(31)، صص: 140-131.
20. هالاهان، دانیل پی و کافمن، جیمز ام(1387). "کودکان استثنایی، مقدمهای بر آموزشهای ویژه". ترجمۀ مجتبی جوادیان، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی، ص 89.
21. هلیسون، دونالد (1381)."اهداف و راهبردها در آموزش تربیت بدنی". ترجمۀ محسن حلاجی. انتشارات دفتر تحقیقات و توسعۀ وزارت آموزش و پرورش، صص: 10-9.
22. هومن، حیدرعلی (1386)، "شناختروشعلمیدرعلومرفتاری". تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت). صص : 336 - 334.
23. Albert, J. & Petitpas, F. (2004). "A life skills development for high school students,Athietes".British Journal of education psychology. PP:61-66 .
24. Allison, S.M, (2004). "Predictor of social competence among children epilepsy". Ph.D Dissertations, Gorge Washington University. PP:141- 153.
25. American Association of Mental Retardation (2002). "Mental retardation: definition, classification and systems of support". Washington DC: Author. PP:32-36.
26. Arnold. S. E. (1995). "The effect of cognitive - procces approach on training students with moderate intellectual disabilities to request assistant on community – based vocational in struction sites". Mental Retardation Social Skills Training. Georgia State University.PP:19- 27.
27. Donovan, M. S., & Cross, C. T. (Eds.) (2002). "Minority students in special and gifted education". Washington, DC: National Academy Press. PP:301-318.
28.Dreton, S.L. Sheri. (1997). "The forgotten intervention: How to design environment that foster friendship" Research, Today’s Youth: The community cirde of Journal. 2,PP: 6-10.
29. Dunn,J M & Fait, H F.(2010). "Special physical education: adapted, individualized developmental'. The University of Viriginia, W C. Brown. PP:51- 56.
30. Emerson, E.(2003). "Prevalence of psychiatric disorders in children and adolescents with and without intellectual disability". JIntellect Disabil Res 2003; 47(Pt 1). PP: 8-51.
31. Gargiulo, R M. (2012). "Special education in contemporary society : an introduction to exceptionality(4th)'. United States:Sage Publications. PP:139-143.
32. Garita, Ann, Evaldsson, William, Coraso. (1998). "play and games in the peer culture of preschool and preado lescent children an interpretative approach". Jornal of child Research. 5.pp:33- 37.
33. Kirk, S., Gallagher, J.J., Coleman, MR & Anastasiow N. (2009). "Educating exceptional children(20th)". Boston New York: Houghton Miffl in Harcourt Publishing Company. P:146.
34. Kumar, I. Singh, A. R, Akhtar, S.(2009). "Social development of children with mental retardation". Industrial PsychiatryJournal 2009; 18. PP:9- 56.
35. Lowell, M, & Barabara, M. (1993). "Teaching and secondary students with mild learning and behavior problems'. New York: Mori Allen. PP:89-93.
36. Oakland, T. & Harrison (2008). "Adaptive behavior assessment system – II (ABAS-II) : Clinical use and interpretation". U.S.A. New York. PP: 8-38.
37. Pratt. Helen, D., Greydanus. Donald, E. (2007)." Ntellectual disability (Mental Retardation) in children and Adolescents. Primary Care: Clinics in Office Practice". Volume 34, Issue 2, June 2007, PP:375– 386.
38. Reschly, D. J., Myers, T. G., & Hartel, C. R. (Eds.) (2002). "Disability determination for mental retardation". Washington, DC: National Academy Press. PP:117- 120.
39. Singer, D. (1980). " Imaginative play in preschoolers: some research and theoretical implications". Paper meeting of the American psychological Association, Motreal.PP:46-48
40. Smith. Phil. (2004). "Off the map: a critical geography of intellectual disabilities". Health & Place,Volume 11, Issue 2, June 2005, PP: 87-92
41. Steere, D., Rose, E., & Cavaiuolo, D. (2007). "Growing Up: Transition to adult life for students wit disabilities". Boston: Allyn & Bacon. PP:124-135.
42.Tracey.S.Marcia.(2007)."KeyPoints in caring for older adultswith intellectual/developmental disabilities". Geriatric Nursing, Volume 28, Issue 1,January-February 2007, PP: 43-44.
43. Veen, J.(2004). "Assessing student with special needs (4th ed)". New York, Merrill Publishing. PP:382-385.