1. اکبری، حکیمه (1385). "تأثیر بازیهای بومی محلی بر رشد مهارتهای بنیادی کودکان پسر 7 تا 9 سال"، پایاننامۀ کارشناسیارشد دانشگاه تربیت مدرس، ص 36.
2. احمدوند، محمدعلی (1372). "روانشناسی بازی "، چ اول . تهران، نشر پیام نور، ص 90.
3. حمیدیان جهرمی، نادر؛ رضائیان، فیروز؛ حقیقت، شهربانو (1391). " تأثیر بازیهای بومی محلی بر رشد ادراک بصری- حرکتی دانشآموزان کمتوان ذهنی آمادگی و سال اول ابتدایی شهر شیراز"، نشریۀ تعلیم و تربیت استثنائی، ش 111، ص 37 – 29.
4. زارعزاده، مهشید ( 1388). "هنجارسازی و تعیین روایی و پایایی آزمون رشد حرکتی درشت برای کودکان 3 سالة شهر تهران"، پایاننامة دکتری، دانشگاه تهران.
5. فرخی، احمد؛ احمدزاده، زهرا؛ عبدی مقدم، سعید (1393). تأثیر بازیهای رایانهای و بومی محلی بر هماهنگی چشم و دست کودکان 7 تا 10 ساله، نشریۀ رفتار حرکتی، 6(15)، ص 72-61.
6. غیجی، حمیدرضا؛ کردی، حسن؛ فرخی، احمد؛ بهرام، عباس (1392). "اثر بازیهای بومی محلی و بازیهای معمول بر رشد مهارتهای دستکاری پسران کمتوان ذهنی آموزشپذیر"، یافته، ش 5، ص 122.
7. کوثری، سعید؛ کیهانی، فاطمه؛ حمایتطلب، رسول؛ عرب عامری، الهه (1392). "تأثیر برنامۀ فعالیت جسمانی منتخب بر رشد مهارتهای حرکتی کودکان مبتلا به بیشفعالی/کمبود توجه و اوتیسم"، نشریۀ رشد و یادگیری حرکتی، ش 4، ص 60 – 45.
8.گالاهو، دیوید ال. ازمون، جان سی (2006). "رشد و تکامل حرکتی در طول عمر"، ترجمۀ حمایتطلب، رسول . موحدی، احمدرضا . فارسی، علیرضا و فولادیان،جواد، ویراست ششم. تهران، نشر علم و حرکت، ص 15، 86، 87 و 109.
9. ملانوروزی، کیوان؛ خلجی، حسن؛ شیخ، محمود؛ اکبری، محمود (1390). "تأثیر برنامۀ حرکتی منتخب بر رشد مهارتهای دستکاری پسران 4 تا 6 ساله"، نشریۀ رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی، ش 7، ص 22 - 5.
10. هی وود، کاتلین ام (1382). "رشد و تکامل حرکتی در طول عمر"، ترجمۀ نمازیزاده، مهدی و اصلانخانی، محمدعلی . تهران، سمت، ص262.
11. یوسفی، سهیلا (1380). "تأثیر بازیهای دبستانی منتخب بر رشد حرکتی دانشآموزان دختر سال سوم، مقطع دبستان، منطقۀ 5 تهران"، پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه تهران، ص 55.
12. Apache. RR, (2005). "activity-based intervention in motor skill development", percept Mot Skills, jun. 100 (3pt2); PP;1011-20
13. Caillois, R. (2001). Man, play, and games. Urbana and Chicago, University of Illinois Press (originally published in 1958; translated from the French by Meyer Barash).
14. Cooley. D, Oacman. R, McNaughton. L, Rysca. T. ( 1997). "Fundamental movement patterns in Tasmanian primary school children ". percept Mot Skills, Feb ;84(1);PP:307-316
15. Fisher A, Reilly JJ, Kelly LA, Montogomery C, Williamson A, Paton JY,Grant S (2005). Fundamental movement skills and habitual physical activity in young children. J Med Sci
Sports Exercise ;37(4):684-688.
16. Goodway JD, Branta CF (2003) . Influence of a motor skill intervention on fundamental motor skill development of disadvantaged preschool children. Res Quart Exer Sport ;74(1):36-46.
17. Goodway JD, & Crow, H & Word, P. (2003). "Adapted physical activity quarterly". 20, PP:289 314
18. Gallahue DL, Ozmun JC (2011). Understanding Motor Development: Infants, children, adolescents, adults.7th edition. New York: McGraw-Hill .P: 300-373.
19.Gallahue. DL,(2003). Development physical education for all children. Fourth edition, champagin, IL: Human Kinetics, PP: 257-275.
20. Haywood KM, Getchel N (2009). Life Span Motor Development. 5th edition. Champaign Illinois: Human Kinetics .P: 11-140.
21. Mc Conkey, R. (1985). Changing beliefs about play and handicapped children. Early child development and care, 19-,79-94.
22. McKenzie TL, Alcaraz JE, Sallis JF, Faucette FN (1998). Effects of a physical education program on children's manipulative skills. Journal of Teaching in Physical Education.;17(3):327-341.
23. Okley. A . D.,Booth. MK, Patterson. JW. (2001). "Relationship of physical activity to fundamental movement skilled among adolescents". Journal of medical Science Sports Exercise, Nov; 33(11); pp: 1899-1904.
24. Payne VG, Isaacs LD (2011). Human motor development: a lifespan approach. 8th edition. New York: McGraw-Hill Humanities;.P: 352-380.
25. Simons J, Daly D, Theodorou F, Caron C, Simons J, Andoniadou E (2009). Validity and reliability of the TGM-2 in 7-10 year-old Flemish children with intellectual disaility. Adapted Physical Activity Quarterly ;25(1):71-82.
26. Wang JH (2004). A study on gross motor skills of preschool children. J Res Child Edu.; 19(1):32-43.
27. Wong AKY, Cheung SY (2006). Gross motor skills performance of Hong Kong Chinese children. Journal of Physical Education & Recreation (Hong Kong) ;12(2):23-29.
28. Ulrich DA (2000). Test of gross motor development. Austin, TX: Pro-ed.