تأثیر خودگفتاری انگیزشی بر عملکرد هماهنگی دودستی دانشجویان

محمد باقر عالی؛ مهدی شهبازی؛ محمد صحبتیها

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400، ، صفحه 1-13

https://doi.org/10.22059/jmlm.2021.205846.1073

چکیده
  خودگفتاری، از عوامل روان‌شناختی مؤثر بر بهبود و موفقیت اجرای حرکتی فرد است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر خودگفتاری انگیزشی بر هماهنگی دودستی دانشجویان بود. به این منظور 24 دانشجوی رشتۀ تربیت بدنی (12 دختر و 12 پسر با میانگین سنی 62/22 سال و انحراف استاندارد 081/2) به‌صورت نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. آزمودنی‌ها پس از اجرای پیش‌آزمون ...  بیشتر

تأثیر فعالیت ورزشی مقاومتی بر حافظه و عوامل نوروتروفیکی دانشجویان کم‌تحرک

مهدی شهبازی؛ ابوالفضل شایان؛ علی صمدی؛ زهرا نعمتی

دوره 7، شماره 1 ، اردیبهشت 1394، ، صفحه 1-19

https://doi.org/10.22059/jmlm.2015.54500

چکیده
  شواهد بسیاری از مطالعات انسانی و حیوانی وجود دارد، مبنی بر اینکه ورزش تأثیرات سودمندی بر سیستم عصبی مرکزی و شناخت دارد. ازاین‌رو هدف از پژوهش حاضر، تعیین تأثیر فعالیت ورزشی مقاومتی بر حافظه و سازوکارهای احتمالی این اثر، یعنی عوامل نوروتروفیکی دانشجویان کم‌تحرک بود. بدین منظور 30 دانشجوی کم‌تحرک (میانگین سنی 6/1±8/23 سال)، به‌صورت ...  بیشتر