تأثیر همتاسازی مهارتی در تعامل دوتایی مشارکتی بر یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میز دختران نوجوان

الهه سیاوشی؛ علی حیرانی؛ احسان زارعیان

دوره 13، شماره 3 ، آذر 1400، ، صفحه 275-291

https://doi.org/10.22059/jmlm.2021.327012.1594

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر همتاسازی سطح مهارت در تمرین تعاملی دوتایی مشارکتی بر یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میز دختران نوجوان بود. در یک روش نیمه‌تجربی 24 دختر (14-16 سال)، به‌صورت نمونۀ در دسترس از دبیرستان‌های دخترانۀ شهر نهاوند انتخاب و به دو گروه مبتدی- مبتدی و مبتدی- ماهر تقسیم شدند. هر دو گروه به مدت 5 جلسه تمرینات دونفره را ...  بیشتر

تأثیر زمان‌بندی تمرین هوازی حاد بر تحکیم حافظۀ کلامی

پروین قدرت نالوس؛ احسان زارعیان؛ محمدرضا قاسمیان مقدم

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400، ، صفحه 185-201

https://doi.org/10.22059/jmlm.2021.319754.1562

چکیده
  با توجه به تأثیری که تمرینات هوازی می‌تواند بر عملکرد شناختی و حافظه داشته باشد، چالشی که همچنان در تحقیقات وجود دارد این است که زمان‌بندی اجرای تمرینات هوازی نسبت به جلسۀ آموزشی تکلیفی که می‌بایست به خاطر سپرده شود، چگونه باشد. پژوهش حاضر در پی پاسخگویی به این پرسش است که تمرینات هوازی در زمان‌های قبل، حین و بعد از اکتساب، چه تأثیری ...  بیشتر