تأثیر شیوه های مختلف تداخل زمینه‌ای و خود تنظیمی بر نمرات انتقال مهارت سرویس والیبال

سپهر فردوسی؛ مهدی شهبازی؛ الهه عرب عامری

دوره 15، شماره 4 ، دی 1402، ، صفحه 71-86

https://doi.org/10.22059/jsmdl.2023.358985.1719

چکیده
  مقدمه: هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر تداخل زمینه ­ای و خود تنظیمی در نمرات انتقال سرویس ساده و چکشی والیبال است.روش پژوهش: بدین منظور 39 دانشجوی پسر (20-25 سال) به‌طور تصادفی، به سه گروه تمرینات قالبی، تمرینات تصادفی و تمرینات خود تنظیمی تقسیم شدند. هر سه گروه در شش جلسه تمرینی که هر جلسه شامل 40 ضربه سرویس ساده و چکشی والیبال بود، شرکت ...  بیشتر

تأثیر تداخل ضمنی بر تعادل ایستا و پویای افراد کم‌توان ذهنی

هانیه محمدی؛ شهزاد طهماسبی بروجنی؛ جمال فاضل کلخوران

دوره 8، شماره 1 ، فروردین 1395، ، صفحه 141-158

https://doi.org/10.22059/jmlm.2016.58499

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر، بررسی تأثیر تداخل ضمنی بر تعادل افراد کم‌توان ذهنی بود. بدین منظور 40 نفر از پسران کم­توان ذهنی آموزش‌پذیر شهر قزوین (میانگین سنی 120/3 ±45/24 سال) به‌طور تصادفی به دو گروه تمرینی قالبی و تصادفی تقسیم شدند. پس از انجام پیش‌آزمون، آزمودنی­های هر گروه با توجه به نوع آرایش تمرینی خود، تمرینات خود را به مدت 4 هفته (3 ...  بیشتر

تأثیر تمرین تصادفی و قالبی با تاکید بر تغییرات برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر بر اکتساب، یادداری و انتقال سرویس تنیس روی میز

علی رضا فارسی؛ بهروز عبدلی؛ محمدرضا قاسمیان

دوره 5، شماره 4 ، دی 1392، ، صفحه 5-23

https://doi.org/10.22059/jmlm.2013.35695

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف مقایسه تاثیر تغییر برنامه حرکتی تعمیم یافته و  پارامتر با آرایش تصادفی و قالبی بر اکتساب، یادداری و انتقال سرویس تنیس روی میز انجام شد. بدین منظور 32 نفر آزمودنی به طور تصادفی در چهار گروه 8 نفری قرار گرفتند. در دو گروه نخست GMP و در دو گروه دیگر پارامتر بر اساس دو شیوه آرایش تمرین تصادفی و قالبی تغییر می کرد. پس از انجام ...  بیشتر